Hoe bijzonder - een schilderij - midden in het bos in Extremadura
19 september 2022
3 min. leestijd

Tomás en ik houden van het ontdekken van Extremadura. Er is namelijk nogal heel veel te zien. Paddenstoelen zoeken, asperges. Eten haal je gewoon uit de natuur. Maar ook heerlijke wandelingen en vaak is het toch echt verrassend wat je tegenkomt.

Gevalletje crisis

En we wandelen veel, hacer senderismo heet dat. We volgen de mooiste routes. Pas liepen wij in Castañar de Ibor, echt een vreselijk dorp. Duidelijk getroffen door de crisis. Ik heb nog nooit zoveel onafgemaakte huizen gezien.

Oef lekker klimmen

Maar goed, we dachten een mooie route door de natuur gevonden te hebben. Ik loop het liefst op bospaden, dijkjes, zand. Niet op asfalt. En we moesten toch klimmen en ik heb toch een hekel aan klimmen. Nou ja klimmen, steil omhoog lopen. Daar ben ik niet voor gebouwd haha. Maar goed na kilometers geklommen te hebben kon ik alleen maar denken, zo straks lekker naar beneden.

Zwaar onder de indruk

We kwamen aan op het hoogste punt, ik dacht dat het een keerpunt zou zijn, maar er was eigenlijk niets. We moeten nog door, zei Tomás. Pfff en ik dacht ok dan gaan we nu naar beneden en straks moeten we ook weer terug voor het donker. Nou ja, vooruit dan maar, we lopen door. We zijn nog niet bij El Chorrero. En waar we toen terecht kwamen, ik was zwaar onder de indruk: Bekijk de video via: https://youtu.be/Gz83t0OEf5E en abonneer je gelijk. Zet de melding aan en je weet het precies als ik een video plaats.

Wauw een schilderij midden in het bos

Dus we liepen door, nog geen paar minuten daarna kwamen we in een geweldig bos. Ik probeerde LIVE te gaan wandelen, maar ik had in-the-middle-of-nowhere dus geen bereik met mijn mobiel.

Echt we vielen om van verbazing, zo prachtig, bomen van misschien wel 7 meter breed. En ineens valt Tomás zijn oog op een schilderij. Gewoon midden in dat bos, er stond niet eens een bord bij, je moest het echt een beetje ontdekken.

Op het schilderij een boom met een brede holle stam met daarin lammetjes verborgen tegen de wolven. En het schilderij stond dan ook naast de desbetreffende boom. Ik was er helemaal stil van, en dat ben ik niet gauw. PRACHTIG. En dan ga je ineens terug in de tijd.

Je ziet het hele tafereel voor je. En misschien lopen er wel nog steeds wolven, maar dan lang zoveel niet meer als vroeger. Uiteindelijk kwamen we bij El Chorrero, prachtig. Water langs de rotsen, een soort helder watertje onderin. Een geweldig uitzicht.

Rennen voor het donker

Echt onze wandeling was meer dan geslaagd. Gelukkig waren we toch doorgelopen. Toen moesten we voor de terugweg nog een beetje vaart maken anders zouden we het niet halen voor het donker.

Maar we mochten een groot gedeelte bergafwaarts, nou dan ben je echt zo thuis. Dat kan ik dan weer wel. Binnenkort gaan we naar Guadelupe, Bedevaartsoord nummer 2 van Spanje, om te wandelen. Ik hoop dat ik bereik heb en het LIVE kan laten zien aan je. Want ik verwacht dat het mega spectaculair gaat zijn. Wil je altijd onze LIVES volgen, ga dan naar www.facebook.com/supergoedspaansleren

Maak je eigen rondreis door Extremadura

Wil je ook een rondreis door Extremadura maken? Of wil je met ons meewandelen. Echt het is super. En ik zeg, Extremadura moet je eens in je leven gezien hebben. Het is het best bewaarde geheim van Spanje. Maar weet je, zelfs veel Spanjaarden weten niet hoe mooi het is. Er zijn ooit mensen geweest die gezegd hebben, Extremadura dat is één grote woestijn, daar groeit niks. Ik weet niet welke gladiool dit ooit gezegd heeft, maar het slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

Doe je mee met onze GRATIS Challenge: Wonen in Spanje?

Van 5 t/m 10 oktober gaat bij ons het dak eraf. We hebben een mooie nieuwe Facebook groep, alleen maar voor mensen die Wonen in Spanje, die plannen hebben om te gaan wonen in Spanje. Of die misschien nadenken over overwinteren in Spanje

Gedurende 5 dagen gaan wij ALLES vertellen over het Spaanse leven, gewoonten, Spanjaarden. En wonen in Spanje is voor iedereen supergoed te doen, en zeker als wij je helpen.

We gaan je veel van het Spaanse leven laten zien, maar ook een moestuin hebben in Spanje. Wonen met zonnepanelen en een waterput. We gaan iedereen helpen met vragen. Schrijf je in via https://app.enormail.eu/subscribe/4984060143a6bb476c8096d98d9e9915

Un beso Cintha

Video over deze wandeling te zien via: https://youtu.be/Gz83t0OEf5E

LIVE via Facebook:  www.facebook.com/supergoedspaansleren

27 jaar geleden leerde ik Snel en Makkelijk Spaans, want ik moest op Mallorca wonen en werken en genieten. Ik leerde mijn Spaanse man kennen, op een gegeven moment keerden we terug naar Nederland. Sinds 2015 wonen wij weer in Spanje, nu met 2 kinderen. Ze waren toen 10 en 12 jaar en ze moesten ook snel Spaans leren, net als ik meer dan 27 jaar geleden. Ook zij leerden het supersnel. Snel en Makkelijk Spaans leren heb ik nu mogelijk gemaakt voor iedereen. Alle leeftijden, geen talenknobbel nodig of veel tijd. Zo leuk om die Spaanse wereld te openen voor jezelf.